2027 yılında uygulanacak asgari ücret için milyonlarca çalışanın gözü Aralık ayında yapılacak görüşmelere çevrildi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, çalışanların enflasyon karşısında korunacağını ve mümkün olan en yüksek ücret artışı için çalışacaklarını açıkladı.
Mevcut net 28 bin 75 TL'lik asgari ücret üzerinden yapılan hesaplamalarda beş farklı zam oranı öne çıkıyor. Yüzde 25 artışta ücretin 35 bin 94 TL, yüzde 30 artışta 36 bin 498 TL, yüzde 35 artışta 37 bin 902 TL olması öngörülüyor. Yüzde 40 zam senaryosunda 39 bin 306 TL'ye, yüzde 45 artış ihtimalinde ise 40 bin 709 TL'ye ulaşması hesaplanıyor.
Yeni asgari ücretin belirlenmesi için Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun Aralık ayında çalışmalarına başlaması bekleniyor. İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan 15 üyeli komisyonun görüşmelerinin ardından 2027 yılı ücretinin 20-25 Aralık tarihleri arasında açıklanması öngörülüyor. Yeni asgari ücretin 1 Ocak 2027'de yürürlüğe girmesi beklenirken kesin zam oranı henüz belli olmadı.
